den 21a november

Nu sitter jag på ett internetcafé, just tryckt i mig en macka. Men jag hade lika gärna kunnat suttit på ett flygplan vid det här laget om det inte hade varit för det finns folk som kan övertalas -  jag är en av de uppenbarligen. Jag ska förklara varför..

I fredags, den 21a november så skulle jag åka på ett nytt jobb. Jag lyckades mot all förmodan hitta dit. Det låg mitt ibland ett villaområde jag aldrig hade varit i. Jag skulle jobba som lite alliallo på ett tomt där de bygger om/bygger ett hus. Kommer dit vid 8.00, har blivit tillsagd att prata med Sean.. När jag kommer dit står det tre stycken killar och lägger tegel och spacklar. De tittar på mig som om jag hamnat rejält fel och frågar "Vad gör du här grabben, vem fan har skickat hit dig?" Ja Annalisa svarar jag.. "vilken jävla Annalisa?" Sen svarar en av de andra: -Jaa, men det är ju Daves syrra.. Dave var arbetsledaren över bygget. Jag ringer honom svarar Sean. Gick iväg, var borta en minut, kommer tillbaka, säger inte ett skit utan bara fortsätter med sitt jobb.. Ja? vad sa han nu då frågar jag. -Ja, han sa inte så mkt.. men du kan ju bära in de där tegelstenarna. Jag gör det, sen går jag bara runt. De säger inget till mig. Faktum är att de inte vet vad jag gör där. Vad de ska säga åt mig att göra så jag tar min väska och går därifrån. Less som jag är "bestämmer jag mig" för att åka hem igen.

Kommer tillbaka till hostelet, ringer morsan och förklarar läget. Hemresan är mycket nära nu.. Jag ringer Kilroytravels och hör efter om det finns några lediga platser på något flyg de kommande dagarna och hör om jag kan komma med på något av de. Det finns ett den 24/11 -  idag.. hm.. jag ringer tillbaka om ett tag om jag bestämmer mig för att hoppa på det.

Men sen inser jag att det var jävligt dumt tänkt att lämna värmen för ett stycke snö och kyla.. Jag hade sjuk beslutsångest.. Den största anledningen till att jag "ville" åka hem var egentligen inte att jag ville åka hem utan för att jag kände mig så illa tvungen eftersom pengarna höll på att ta slut och jag har lite hemlängtan också för den delen.
MEN, nu var sigge "Sjuk" i helgen så jag fick ta hans lördag + söndagspass på Mile Bakary i disken och från och med nu jobbar jag där. Eftersom sigge ska flyga till Brisbane på torsdag för att träffa sin kusin. Så nu är pengarbiten löst för ett tag framöver iallafall.

Så gustav, det var väldigt nära att jag skulle komma hem. Men nu dröjer det nog ett till ska du se. Men man vet aldrig med Bosse B, han dyker upp och fixar bilar när du minst anar det!

Tor, Jens och Petter har för övrigt flyttat ut från hostelet och bor numera i bilen!
Vi siktar fortfarande på att fira nyårsafton i Melbourne med Pelle, Berg, Jonas Olsson!

Håll ut mina vänner. Disco reser sig alltid från dansgolvet!

viva la vida
kalou


Den omtalade bilen!

Kommentarer
Postat av: Sean

Haha. Så nära. Fast du hade nog ångrat dig ganska rejält. Storm nu typ:) Härligt att d löste sig med jobb iaf, anars vet du ju att du utan större svårigheter skulle kunna få jobb här hemma på möljen:P haha. hadéee

2008-11-24 @ 12:56:24
Postat av: Anonym

allvarligt var det så nära? Visste att du var min vela-bror :D Även om jag saknar dig grymt mycket så tycker jag du gjorde rätt. Det är svårare att få jobb här + att klimatet är bajs. Samla ihop lite cash och möt upp mig och JJ i sydostasien i senvintern/våren istället.

smek

2008-11-24 @ 18:57:45
Postat av: Mamma

Hej! Bra beslut trots allt... Det är SVÅRT att hitta arbete hemma nu och snötäcket växer. Kämpa på men ring om det krisar med slantar.



P&k Mam

2008-11-24 @ 22:06:40
Postat av: Storasyster Dolk

Halloj Alex! Inte ska du hem än, glöm det! Då kommer du ångra dig sjukt mkt. Kämpa på med jobbsök.. Kanske lättare att hitta jobb i nån annan, större stad? Här hemma halkar vi runt på snö/is o fryser häcken av oss, så se till att njuta av värmen!

Have fun & take care!

Malin

2008-11-26 @ 16:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0