Verklighet

Ni som följer bloggen och ni som har lite innanför pannbenet kanske inser redan nu att det här är en fortsättning på det förra inlägget? ........inte? Men det är det i allafall.
Slut på drömmarna och tillbaka in i verkligheten!
Denna helg har jag och järngänget här nere hunnit med ett och annat.

Fredag:
Jens och Petter slår till på bilen som jag skrev om sist. Eller ja, de har köpt en andel och ska betala resten på fredag när den är färdigrenoverad. Själv så skulle man diska hela jävla kvällen. Det låter kanske inte så kul. Men det var inte så tråkigt, det var förjävla tråkigt. Så kändes det nog med tanke på att jag hade i mitt bakhuvud att de andra var på halloweenfest inne på vandrarhemmet 10 meter bort och hade det kanon.
Min kväll i sig var inte så farlig, jag menar hur kul är det inte att stå att diska med en thailändare vid namn Minopp som kunde lika mkt engelska som en viss Fabio Capello under sin första intervju som engelsk förbundskapten. Vilket är lika med noll.
Fast hans inställning till sitt jobb går inte att ta miste om. Skön kille var han åtminståne. Jobbade där från 18.00-23.30

Lördag: Somnade vid en cirka 03.30.. skulle upp vid 07.00 och hjälpa en familj att flytta. Det var faktiskt ganska givande. Kul att få hjälpa till och framförallt så var det oerhört trevliga människor jag hjälpte också. Dock ganska slitsamt för mina otränade armar. (har fortfarande träningsvärk i armarna måndag kl 14.00)
Slutade i allafall att jobba där vid 15.00. Åkte hem, sov i cirka 1-2 timmar för att sedan återvända till disken på Outback Jacks. Inte lika farligt som kvällen innan. Alltså det funkar men är inget jag kan tänka mig jobba med i framtiden precis!

Söndag: Vaknade vid 14.00, lanade FM med dosan, jobbade igen från 18.00-22.00 gick hem tog en välförtjänt dusch, kanske den skönaste jag någonsin tagit. Slog igång en film. Somnade gott.

Hörde att ni hade fått snö hemma, hahahaha tillåt mig skratta!!
Hälsa snögubbarna från mig.

Viva la vida
Kaloudis


Kommentarer
Postat av: Sean

Skratta på din jävel. Men snart sitter du hemma i toyotan igen med dina blå adidas-shorts påväg ner till Shajje på piraten för en fältrapport. :D haha

2008-11-03 @ 12:25:13
Postat av: Gustav

Hahaha shajans inlägg, fick upp bilden precis framför mig! Fick du nå mer jobb än bara helgen?

2008-11-03 @ 21:08:12
Postat av: storasyster Dolk

Skoj o läsa om era äventyr nere i aussie, alex! Hoppas allt är bra o att ni får lite sol snart! :)

2008-11-05 @ 00:20:37
Postat av: Tina

2008-11-05 @ 19:28:05
Postat av: Tina

Hej igen greken! (det förra GB-inlägget bara...hände. Min dator är cepe) Jag ska börja trakassera din blogg :) Är ni kvar i Fremantle fortfarande? Jag snackade med Mimmi och hon har en norsk kompis i Perth som hon bodde hos i Aussie, om hon minns rätt ligger det i närheten av Garden City (ett stort köpcentrum) Om ni är intresserade av att bo hos honom kan du skriva till mig så kan Mimmi snacka med honom. Hmm, nu känns det nästan som jag driver någon typ av eskortverksamhet, haha. Men det låter väl bra ifall ni nu ska stanna kvar där och den norska killen har plats över? Puss ha de bra!

2008-11-05 @ 19:34:21
URL: http://bloggis.se/tinadolk
Postat av: Link

Jag är dum i huvet, läste inte det här inlägget om att ni köpt bilen. Så skit i det :)

2008-11-06 @ 21:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0