Drömmar

Alla har sina drömmar inte sant? Igår kväll innan jag gick och la mig satt jag och pratade med Caroline här på vandrarhemmet om att jag skulle drömma mardrömmar. Inatt drömde jag för tredje gången att jag var hemma i Hudik igen. Jag skulle vilja klassa det som en mardröm just för tillfället. Jag menar inte att Hudiksvall är en mardröm i sig utan att det skulle kännas som ett stort misslyckande för mig om jag inte lyckades klara mig längre än 5 veckor här nere.

Apropå drömmar så har vi fått upp ögonen för en viss “Mr. Big”. Jag pratar inte om karaktären i “Sex and the city” utan vårt kanske blivande hem under den kommande roadtripen. Vi har suttit och spånat under 2 billiga pizzamåltider 2 kvällar i rad nu. Funderat på vad som skulle passa oss bäst osv. Det som dock talar emot oss är att vi inte har tänkt åka över till andra sidan för än omkring 25-26 december (nytt datum utsatt för roadtripen)
Så att ha en bil stående utan att riktigt ha användning för den och samtidigt bo här håller inte riktigt. Anledningen till att vi vill köpa den denna vecka är för att vi tros ha hittat ett supererbjudande med en riktigt bra försäkring och framförallt ett bra pris på “Mr. Big”
Återstår att se hur det hela slutar…

För att köpa en bil måste man ha pengar, och för att få pengar måste man antingen vara jävligt bortskämd eller helt enkelt jobba för pengarna, därför ska vi se vad Alex kan berätta om jobb.
Jo, jag har skaffat ett jobb på restaurangen intill vandrarhemmet. I helgen först och främst, sen får vi se om han vill ha mig kvar eller inte. Ska även kolla upp möjligheterna att hitta jobb på en köttfabrik som söker folk nu.

Sen så skiljer det numera 8 timmar mellan oss eftersom ni hemma fått vintertid och vi här fått sommartid. Fast något sommarväder har det inte varit här på några dagar faktiskt. Regnat och blåst som bara den. Men någon snö får vi inte se i alla fall - kanske endast i mina absolut värsta mardrömmar.

Viva la vida
Diskarn


Här ser ni en bild på Mr. Big

Kommentarer
Postat av: Johan

Hej!

Snöigt och slaskigt har vi det i Oslo iaf. Glöggen börjar kännas aktuell.

Skulle bra jävla gärna vilja veta hur du lyckas hålla allting rullande med ekonomin? Lånat pengar av russom med snuskig ränta? Betalar Tor i natura för rummen åt er alla?

Vems plånbok börjar bli tunnast? Skulle vilja börja sätta oddsen snart på er alla.



Hoppas jag lyckas höja motivationen lite iaf. Kom inte hem. Grekjävel.

Ses i Indonesien i April.





2008-10-30 @ 17:05:49
Postat av: Gus

längta inte hem, här finns inget som inte finns där! Även om jag saknar dig grymt mycket brorsan! ha det bra!

2008-11-01 @ 00:59:36
Postat av: Johanna

haha drömma om att vara tillbaka i Hudik måste vara väldigt hemskt ;)

Du har det nog mycket bätre där borta än vi hemma i hudik kan jag lova ^^

2008-11-02 @ 14:53:16
URL: http://johannaniclasson.blogg.se/
Postat av: Tina

Tjena favvogreken (känner bara en grek...men ändå!) Blev väldigt nostalgisk av din kommentar på mitt gamla blogginlägg. Gymnasiet var tider det! Låter som om ni har det toppen därnere, håller med den där Johan lite, man skulle vilja börja sätta lite odds... vem svinar mest, vem blir alltid fullast, osv. Hoppas att du fick jobbet! Ha det kanon! Puss

2008-11-04 @ 19:29:53
URL: http://www.bloggis.se/tinadolk
Postat av: Tina

Tjena favvogreken (känner bara en grek...men ändå!) Blev väldigt nostalgisk av din kommentar på mitt gamla blogginlägg. Gymnasiet var tider det! Låter som om ni har det toppen därnere, håller med den där Johan lite, man skulle vilja börja sätta lite odds... vem svinar mest, vem blir alltid fullast, osv. Hoppas att du fick jobbet! Ha det kanon! Puss

2008-11-04 @ 19:46:41
URL: http://bloggis.se/tinadolk
Postat av: Tina

Oj, blev visst två inlägg. Vet inte om det är jag eller min idiotdator som är knäpp!

2008-11-04 @ 19:48:02
URL: http://bloggis.se/tinadolk
Postat av: Link

Skön jävla bil. Slår ni till på den?

Saknar er alla!

2008-11-06 @ 21:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0