Stadtshotellet vs. Metro

Discoskorna på, partyskjortan halvt uppknäppt, kan det bli mer laddat än så? svar: nej!

Men kvällen började tidigare än så och mkt hade hänt innan dess..

Vi kan börja med dagen i sig. Cottesloe, stranden, 30 grader varmt, dryga 20-22 i vattnet, vågorna var perfekta, jag undrar vad jag egentligen längtar hem till så mkt vissa stunder. Det är som ett stycke paradis här nere mestadels av tiden.
Okej, nog om allt torrsnack kom till saken, det alla förmodligen vill veta, anledningen till rubriken..

Kvällen fortsatte på hostelet med en och annan öl med sikte inställt på Metro, nattklubben som skulle visa sig vara något helt sjukt jämfört med hotellet hemma i Hudik.
Innan det hann vi med att se på när Dirk Kuyt återigen avgör en 3-2 match till Liverpools fördel.. hur ska detta sluta?!
Efter den var det United-WBA, som jag fick se i ungefär 27 minuter, sen lämnade alla mig för att bege sig dom dryga 200 meterna till Metro.

Jag smiter upp, drar på mig discoskorna, partyskjortan och går med raska steg mot Metro, ser Jensa och resten av gänget stå och köa, jag smiter under repet och frågar Jensa om det kostar pengar, vilket det givetvis gör, vafan tänkte jag då? Inte fan har jag med mig något leg heller för den delen.. Hinner precis se Tor bli utkastad utan att ens ha kommit in, ingen vet varför.. Kommer fram till vakten, han undrar om jag har vart där förut, Nej svarar jag och blir tillfrågad om leg som jag som bekant inte har med mig. Får helt enkelt vända hem och hämta det. har fortfarande inga pengar så jag ser Tor, ber om 20 dollar visar mitt jävla leg och går in, "ensam".. men faktum är att jag nog aldrig sett en sån packad nattclub som den här. Det sjukaste av allt är att innan man får gå in måste man ge de sitt fingeravtryck, dom ska scana leget och ta kort på än, vadå, tror de jag tänker bomba stället eller???

Väl inne på cluben så är det P R O P P F U L L T! Tänkt dig en gammal g-fest med dubbelt så mkt folk på en yta hälften så liten som stadtshotellet. Musiken då, den man alltid har så höga förtväntningar på var enligt min mening riktigt skön. Mycket techno vilket jag gillar. Dock lite tjatigt mot slutet.. Disco (jag) är igång på allvar nu och knäcker Anki, en tyska som bor på hostelet i en rungade dansbattle. Kvällen fortsätter med mkt röj fram till klockan är dryga 03.30 när jag får något ryck och börjar leta pengar på golvet i brist på annat.. lyckades faktiskt med att finna 11. 55 dollar vilket motsvarar nästan hela inträdet. Lätt värt det! Mot slutet trodde nog vakterna att jag var på väg att spy eftersom jag kollade neråt så mkt så de bestämde sig för att ta ut mig. Då var det ändå stängt så det spelade mindre roll för mig. Så nu sitter jag här, klockan är 04.50. Det roliga är att stadtshotellet hemma i Hudik precis har börjat fyllas med förväntansfulla 90or som letar efter kärleken möjligen?!

Det var allt från mig för den här gången!

Viva la vida
DISCO

Kommentarer
Postat av: hudik pojk

kan tänka mig att du såg ut som john travolta him-self under hans storhetstid där inne på metro,,



kul å se

2008-10-19 @ 00:35:02
Postat av: gus

ja inte konstigt att du inte saknar stadshotellet i hudik när 90 är dom äldsta som får gå in,... ;) Sköt om dig bror!

2008-10-19 @ 00:47:55
Postat av: hanna stenwall

förväntansfulla 90or som letar efter kärleken.. Klockrent!!!!

2008-10-19 @ 05:46:03
Postat av: Snygg-Joseph

Haha. Finns bara en alex kaloudis!

2008-10-19 @ 20:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0