Perth - dag 1

Nu har man lyckats med att snylta fram en internetkabel som otroligt nog fungerar inne på ett Hostel som vi bor på för tillfället. Jens och Tor fick tack vara en kluns sova i ett rum medan jag, Petter och Olle sover i någon form av hall med tanke på att detta Hostel egentligen är fullbokat. Men eftersom att Jens syster bott här tidigare så fixade de så vi fick stanna här.

Resan i övrigt kan ha varit bland det drygaste jag någonsin varit med om.
Stockholm-Paris 2 timmar..
Paris-Singapor 12, 5 timmar..
Singapor-Perth 4,5 timmar.. allt på en gång dessutom. När vi väl landade här i Perth så var alla hostels fullbokade som sagt så vi hängde på flygplatsen 02.00-07.45 lokal tid. Med tanke på att klockan var 20.00 hemma när den är 02.00 här så var det ganska självklart att det var svårt att få i sig någon form av sömn under dessa timmar.

Under dagen idag så har vi handlat lite mat för att sedan ha en liten picknick i en jättestor och trevlig park bara 200 meter från det hostel vi bor på.  Spelade lite gris och slog lite långbollar innan ja somnade. Sen gick vi hem och jag somnade på en gång, sov i cirka 4 timmar medan de andra var på någon chinarestaurang och åt.
Under kvällen har vi spelat kort med en trevlig tjej från Norge som heter Ida som har bott här sedan juli. Hon har också hjälps oss med en del saker under dagen som att visa oss mataffärer osv.

Jag har ett nummer som jag kommer använda här nere som ni lätt kan nå mig på: 0061414245342

Har inte lagt in några bilder från kameran än så ni får hålla er så länge!
Viva la vida / kaloudis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0